1. Köp

Beställningar kan göras online på Beepy.se och bekräftas av Beepyvia e-post. Det går även utmärkt att besöka oss i Arlandastad för att handla samt att ringa in sin beställning.

Beställningar gjorda av personer under 18 år kräver målsmans godkännande.

2. Priser

Alla priser som visas på Beepy.se är inklusive moms. Inga andra avgifter tillkommer.

Det pris som anges för en produkt när en beställning godkänns av kunden påverkas inte av eventuella framtida prisändringar. Det innebär tex att om Beepy tvingas höja priset på en produkt som ingår i en beställning så betalar kunden fortfarande det lägre priset som gällde vid beställningen.

Leverans sker i dagsläget med Posten, DHL och DSV och vilken som används beror på beställningens storlek. Beepy har rätt att byta fraktsätt till ett sätt som kunden inte valt.

Beepy reserverar sig för felaktiga priser på sajten och i alla typer av marknadsföring.

3. Betalning

Enligt kapitel 2, 9 § i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-200559-om-distansavtal-och-avtal-utanfor_sfs-2005-59: ”Vid distansavtal som ingås på en webbplats är konsumenten bunden av en beställning som medför en betalningsförpliktelse endast om förpliktelsen har tydliggjorts före beställningen och konsumenten uttryckligen har påtagit sig förpliktelsen.”

Beepy erbjuder flera olika alternativ för betalning av beställda produkter:

Klarna Faktura:

Vi erbjuder tjänsten Klarna Faktura tillsammans med Klarna för 35:- och du kan läsa aktuella villkor här:
Köpvillkor Klarna Faktura…

Klarna Delbetalning

Vi erbjuder tjänsten Delbetalning tillsammans med Klarna och du kan läsa aktuella villkor här:
Villkor och priser för Klarna Delbetalning…
Allmänna kontovillkor för Klarna…

Kontokort:

Vi erbjuder i samarbete med Klarna betalning med svenska kontokort från VISA och Mastercard. Pengarna reserveras direkt och debiteras 1-2 dagar efter beställningen.
Vi sparar inga uppgifter om kundens kontokort av säkerhetsskäl och alla kommunikation är krypterad med SSL (HTTPS).

Alla produkter ägs av BPY Sverige AB tills full betalning är erlagd.

Beepy samarbetar enbart med företag som uppfyller alla säkerhetskrav och certifieringar som respektive betalningstyp kräver, tex PCI DSS för kortbetalningar (Klarna).

4. Leveranstid

Vid varje produkt på Beepy.se visas en uppskattning på hur många dagar produkten tar att leverera. Observera att detta är en uppskattning och att avvikelser kan förekomma.

Produkter som vi lagerför skickas normalt samma dag som beställning godkänts av Beepy (beviljat köp mot faktura eller mottagande av förskottsbetalning). Beroende på vilken dag i veckan beställning är klar för leverans kan frakttiden variera mellan 2 och 5 dagar. Har du fått ett email från oss med information om försändelsen men utebliven leverans av den samma så kontakta i första hand det fraktbolag som varorna är skickade med för ytterligare information kring din leverans.

5. Leverans

Beepy anlitar bland annat Posten (PostNord) DHL och DSV Transport för leveranser.

Med Posten Mypack levereras mindre paket som till exempel blu-ray-spelare, förstärkare och mindre högtalarpaket (mindre än ca 20 Kg).

Med DSV levereras de paket som är för stora för att levereras med Postens pakettjänster. Till exempel Däck & Fälgar eller stora beställningar med flera produkter som ger en hög totalvikt (mer än ca 20 Kg). Leverans sker till den angivna leveransadressen på dagtid (9:00 – 16:00).
Om du inte är hemma när transportören skall leverera körs godset tillbaka till din närmsta DSV-terminal. Du kan sedan kontakta DSV för att lösa leveransen eller om du själv vill hämta upp hos dem. Du hittar info om DSV adresser här: DSV styckegods (PDF). DSV Aviserar privatpersoner innan leverans.

I DSVs tjänst ingår framkörning till porten i hus med lägenheter och till tomtgräns för de som bor i villa, radhus etc. Behöver du hjälp med uppbärning av varorna så kontakta oss för bokning av den extratjänsten (medför extra kostnad).

Synliga fraktskador skall anmälas direkt på fraktsedeln vid mottagandet av varan.

Dolda fraktskador anmäls inom 5 dagar till Beepy:
1. Skapa ett ärende här.
2. Skicka bilder på produkt och emballage till support@beepy.se märkt med det ärendenumret ni fick.

6. Garantier

Från och med 2017-04-26 ger Beepy dig som kund 3 års garanti från faktura/kontantnotedatum på alla normala lagervaror som ingår i vårt sortiment på www.beepy.se och som inte är med på listan över undantag nedan. Med garanti menas den gängse betydelsen av garanti och gäller som minst de rättigheter du har som kund enligt svensk lag. Garantin gäller ursprungsfel som uppstår vid normalt användande och skötsel enligt tillverkarens manual. I händelse av fel på varan som innefattas av garantin har Beepy enligt lag rätt att reparera varan för samma fel upp till tre gånger och därefter erbjuda kund ny vara med motsvarande prestanda, prisavdrag eller hävande av köp. Om köparen har haft nytta av varan har säljaren rätt att göra ett avdrag för detta. Mer information kring lagreglering kring garantier finns på Konsumentverket.se.

Läs mer om vårt unika Trygghetspaket.

Den 3 åriga garantin gäller EJ för:
– Bilar
– Lampor
– Slitagedelar (t ex bromsar)
– Media (filmer, skivor etc)
– Rengöringsprodukter (tex rengöringsmedel, dofter)
– Batterier, färg osv
– Varor som säljs som demo eller servade produkter (1 års garanti gäller)
– Specialbeställningar utanför ordinarie sortiment (1 års garanti gäller om inget annat överenskommet)
– Produkter med förväntad livslängd under 3 år eller bäst före-datum understigande 3 år

Den utökade garantin (3 år eller mer) gäller enbart den ursprunglige kunden om denne är privatperson. Vid eventuell vidareförsäljning av varan eller om kund är ett företag är det istället tillverkarens egna garantier som gäller.

Garanti på bilar gäller 6 månaders garanti enligt garantivillkioren som medföljer köpet. Garantin omfattar inte uppmärksammade punkter enligt medföljande konditiojnstest. Det går att utöka garantin upp till 36 månader genom att köpa till Trygghetspaketet BeeSafe.


Läs mer om vårt unika BeeSafe.

Produkter som lämnats in för service/garantiärende kan komma att säljas av Hembiobutiken om de inte hämtats ut inom 1 år (12 månader) enligt Lag (1985:982) om näringsidkares rätt att sälja saker som inte har hämtats.

7. Service

Beepys garantiservice sköts av respektive tillverkares serviceverkstad. Kontakta oss om du vill ha information om serviceverkstäderna. Garantiservice på bilar utförs av Beepy tillhandahållen verkstad.

8. Ångerrätt

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, som vi rättar oss efter, säger följande:

Kapitel 2: ”12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till konsumenten.”

Enligt kapitel 2, ”15 §, andra stycketska konsumenten ersätta näringsidkaren (Hembiobutiken) för ”en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion…”

Kapitel 2, ”5 § Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.”
Vi köp av produkt enligt paragraf 5 ovan kommer Hembiobutiken att kontakta kunden för ett skriftligt avtal.

Ångerrätten gäller inte produkter som av hygien- eller hälsoskäl inte kan återlämnas då förpackningen är bruten, tex hörlurar (kapitel 2, 11 §, femte stycket). Ångerrätt gäller inte heller produkter som specialtillverkas eller anpassas åt kund, exempelvis kablar som kapats.

Ångerrätten gäller inte heller bilar!

För produkter som inte returneras i sitt ursprungliga skick kommer Beepy att debitera kunden de kostnader Beepy lider för att återställa produkten.

Fraktkostnaden för att skicka tillbaks produkten till Beepy står kunden för. Om produkten har betalats av kunden måste Beepy betala tillbaka summan inom 30 dagar efter det att produkten mottagits av Beepy.

Länk till lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Rubriken-upphor-att-galla-U2_sfs-2005-59/.

Beepy lämnar öppet köp i 30 dagar på oöppnade produkter. Kunden står själv för eventuell returfrakt.
Öppet köp gäller ej produkter som specialtillverkas eller anpassas åt kund. Öppet köp gäller heller inte för abonnemangsknutna produkter.
Öppet köp gäller endast privatpersoner!

För att förenkla ditt utnyttjande av ångerrätten så rekommenderar vi att du tar kontakt med Beepy enligt anvisningarna nedan (9. Reklamation/Fel på produkt).

9. Reklamation/Fel på produkt

Vid alla typer av reklamationer förenklas ärendet om Beepy kontaktas innan någon produkt skickas av kunden.

Vid en reklamation ska produkten helst packas i originalförpackningen.
Beepy tar inget ansvar för produkter som emballerats undermåligt av kunden.

Kontakt tas via detta formulär och kunden kommer då att mottaga instruktioner för hur produkten ska skickas. Om formuläret av någon anledning inte kan användas kontaktar du Beepy på något av följande vis:
Mail: retur@beepy.se
Telefon: 010 – 188 94 44

Beepy löser inte ut returnerade produkter som medför några kostnader för Beepy (om produkten t.ex. skickats mot postförskott). Vid fel på produkt står Beepy för frakten från kund till serviceverkstad eller Beepy (Beepy skickar fraktsedlar).

Beepy följer Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida.

10. Produktinformation

Den produktinformation som anges vid varje produkt baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren utan att Beepy meddelas. Beepy försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad men kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är du osäker på något om produkten så kontakta i första hand tillverkaren och i andra hand Beepy.

De eventuella omdömen som finns i produktexterna är antingen tillverkarens, testarens eller Beepys. Dessa omdömen är subjektiva och det är inte säkert att köparen kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.

Alla produkter och tjänster som Beepy säljer är avsedda att användas i Sverige. Eventuella undantag från detta anges i respektive produkttext.

11. Personuppgifter

Beepy sparar enbart personuppgifter som behövs för att kunna levererar och ge support på de produkter som ingår i en beställning. Kontokortsnummer sparas inte av Beepy.

Alla uppgifter sparas i en lösenordsskyddad databas och i kassan är all kommunikation mellan kund, Beepy och betaltjänster krypterad med SSL (HTTPS).

Som kund till Beepy har du rätt att få ta del av de personuppgifter vi har sparade om just dig, få dem ändrade och raderade.

Beepy säljer inte någon typ av kundinformation till utomstående.

Stäng meny

Vi använder cookies

Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Du kan läsa mer på beepy.se/cookies.